Om Tillgänglighetsredogörelsen

På den här sidan beskriver vi:

Så gör du om du inte kan använda delar av webbplatsen

Om du behöver information från webbplatsen i något annat format än det som webbplatsen erbjuder kan du kontakta oss.

Svarstiden är normalt fem arbetsdagar. Vid jul och andra ledigheter kan svarsfrekvensen dröja.

Rapportera brister i webbplatsens tillgänglighet

Vi strävar hela tiden efter att förbättra webbplatsens tillgänglighet. Om du upptäcker problem som inte är beskrivna på den här sidan, eller om du anser att vi inte uppfyller lagens krav, meddela oss så att vi får veta att problemet finns.

Rapportera brister i tillgänglighet till funktionsbrevlada.tk.open.data@stockholm.se.

Tillsyn

Myndigheten för digital förvaltning (Digg) har ansvaret för tillsyn för lagen om tillgänglighet till digital offentlig service. Om du inte är nöjd med hur vi hanterar dina synpunkter kan du kontakta myndigheten och påtala det.

Anmäl bristande tillgänglighet, Myndigheten för digital förvaltnings webbplats

På Diggs webbplats kan du också läsa om lagen och om vilka som omfattas.

Om lagen om tillgänglighet till digital offentlig service, Myndigheten för digital förvaltnings webbplats

Webbplatsens tillgänglighet

Webbplatsen trafik.stockholm är delvis förenlig med nivå AA i standarden Web Content Accessibility Guidelines version 2.1. Vilket innehåll som inte är tillgängligt beskrivs nedan.

Bristande förenlighet med lagkraven

Innehåll som inte omfattas av lagen

Kartor är inte fullt tillgängliga, men undantas enligt 9 § lagen om tillgänglighet till digital offentlig service

Så har vi testat webbplatsen

En större intern granskning av webbplatsen har genomförts med hjälp av vår webbleverantör. Granskningen gjordes hösten 2022.

Vi gör kontinuerligt en självskattning (intern testning) med hjälp av vår webbleverantör.

Redogörelsen uppdaterades senaste den 3 oktober 2023.